Salutacions a tots!
La notícia que us adjunto m’ha semblat interessant perquè mostra la força de l’opinió pública en el procés de comunicació política i la importància d’Internet a l’hora de poder difondre aquesta opinió i fer-la arribar a un gran nombre de gent.
De sempre és sabut que els polítics tracten de tenir contenta l’opinió pública; doncs una opinió pública desfavorable pot arribar a ser molt nociva pels seus intressos ja que el descontent sovint es tradueix en menys vots i, al cap i a la fi, agradi o no, són els vots els que acaben comptant en aquest joc.
Com vèiem en el primer mòdul de l’assignatura, l’opinió pública neix a partir d’opinions individuals que acaben esdevenint un procés col·lectiu amb una entitat pròpia. Mitjançant la influència de diferents actors entre sí es crea una visió o fins i tot un sentiment comú cap a la política, que varia segons les circumstàncies que es donen i els esdeveniments que es van produint. Aquest debat i aquesta intereacció dels actors individuals desemboquen en una opinió que, al seu torn, es va expandint gràcies a l’eina de la comunicació. I la comunicació és molt efectiva a Internet; l’anomenat entorn immediat dels ciutadans és molt influent a l’hora de formar opinions sobre els polítics i els poders públics i és per aquest motiu que cada vegada s’utilitza més per difondre missatges, crides, opinions i manifestos.
Tal i com es pot veure a la notícia, actualment hi ha un fort senitment de desconfiança cap als polítics, degut als diferents episodis de corrupció que s’han anat desmantellant els útlims mesos en diferents indrets de l’Estat espanyol. Aquesta opinió crítica i de rebuig (alimentada, en part, pel paper dels mitjans de comunicació) s’ha estès tant que una campanya com “La campanya online contra la corrupció política a Espanya” ja havia obtingut més de 65.000 firmes el 3 de març.
Aquesta mena de campanyes, així com moviments, protestes i propostes són vistes amb preocupació des de l’òptica dels poítics, doncs vénen eleccions i la difusió d’iniciatives com aquestes poden influir a l’hora d’anar a les urnes (o no anar-hi). Dit això, l'opinió pública és vital i cal tenir-la en compte a l'hora de dissenyar campanyes i transmetre a la ciutadania futures polítiques; doncs sempre s'haurà de veure a què dóna importància aquesta opinió pública en aquell moment per tal de poder ficar-se-la a la butxaca (o si més no, intentar-ho).
Cristina Albiol
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada