dissabte, 19 de març del 2011

AGENDA SETTING

Els dos enllaços que proposo a continuació em semblen interessants perquè parlen de com es construeix l’opinió pública i de la influència que despleguen els mitjans de comunicació en l’agenda setting.

El primer video dona una visió de com la presència en mitjans d’un tema li dona existència i realitat en l’agenda pública i de com les decisions informatives deriven moltes vegades de qüestions econòmiques i/o polítiques més que dels interessos i/o preocupacions ciutadanes.

Arrel de la presentació de Justin Lewis es pot entendre fins a quin punt els mitjans poden reformular el que coneixem sobre un tema concret i fer-nos més o menys conscients d’una realitat que creiem responsablement resposta a nivell polític. Els media decideixen què preguntar i com preguntar-lo, el volum de cobertura a donar… generant la impressió que el públic té opcions reals d’escollir.

El segon mostra com els mitjans i la política s’interessen i depenen recíprocament en el procés de creació de l’agenda pública. En concret es presenta la notícia de la desclassificació dels informes de la guerra d’Irak i la divisió de l’opinió pública al respecte, independentment del reflexe social real sinó més aviat com a realitat inferida del contexte polític.

http://www.youtube.com/watch?v=fv1lsPOVPXY&feature=related

http://www.youtube.com/results?search_query=opinion+publica&aq=f

Lorena Perez

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada