dimecres, 16 de març del 2011

Claus de les eleccions municipals

Hola a tots!

Per a aquesta primera activitat he escollit un reportatge publicat recentment a la revista de l'Associació Catalana de Municipis.

http://www.acm.cat/redaccio/arxius/imatgesbutlleti/reportatgeACM%20eleccions%20municipals.pdf


És un article en què Francesc Ponsa, cap de premsa de la publicació, ens parla una mica de tot el que engloba unes eleccions. M'agrada perquè parla i te en compte de tot el que s'ha de tenir en compte a l'hora d'analitzar unes eleccions. A més a més, està explicat d'una manera molt fàcil que fa que tothom ho pugui entendre.

L'article ens parla de com ha de ser el candidat o de la importància de tenir un bon equip al darrere i un programa electoral sòlid, però Ponsa posa de manifest la diferencia entre l'eix programàtic central i les propostes, cosa que crec que els polítics d'avui dia els costa diferenciar ja que al explicar les propostes no queda gaire clar que es una proposta o una línia de govern.

També ens parla de com ha de ser una campanya, m'interessa molt quan diu que no ha de ser només creativa, ja que té tota la raó, un parell de companys han parlar de laa idea creativa que ha tingut el Partit Popular de Tarragona, versionant “Alejandro” de Lady Gaga, aprofitant que el candidat popular es diu així, és simplement una idea creativa, però si no hi ha unes idees de fons, un lideratge fort... per molta Lady Gaga i molta gràcia que ens faci la cançó versionada no treurem cap vot. Així que no es basa tot es una idea brillant.

Un tema molt important del que parla son els líders d'opinió locals (als apunts de l’assignatura podem com tenen molta importància i són uns dels actors principals de la comunicació política). Els polítics han de permetre entrevistes amb tots els líders d’opinió, i sobretot mantenir una relació cordial amb tots ells.

L’últim tema al que vull fer referència es l’americanització de les campanyes. En els últims anys el màrqueting polític ha experimentat molt canvis. El Toni Aira ens parla al seu llibre de personatges com el David Madí que han americanitzat les campanyes catalanes (recordem el famós DVD de CIU sobre el Tripartit, que no va acabar de funcionar ja què aquí aquest tipus de campanyes no s’entenen). L’article ens parla de la presència d’internet a les campanyes, però sense oblidar estratègies de “porta a porta”, que en molts llocs, segueixen funcionant!


Meritxell Jiménez

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada