dimecres, 16 de març del 2011

La Lady Gaga del PP


Com comenta la companya, Maria Escoda, la campanya del candidat del PP a Tarragona, Alejandro Fernández, està donant que parlar. Fins al moment, les visites a la versió del vídeo de Lady Gaga al You Tube ja superen les 220.000. Els tarragonins hem quedat sorpresos de la notorietat aconseguida per un partit minoritari a la ciutat i per un lider que, fins fa 4 anys, era gairebé desconegut. Caldria valorar però fins a quin punt aquests impactes mediàtics posen en perill o distorsionen la imatge del candidat.

La repercussió als mitjans de comunicació ha estat d'àmbit nacional (A3, T5, Cuatro, etc.) fet que li ha permès fer extensiu el seu discurs a una part de l'electorat fins ara inaccessible. Amb aquest curiós esdeveniment s'ha colocat a l'agenda dels mitjans (agenda-setting) amb l'objectiu d'aconseguir rellevància i de transmetre uns atributs diferenciadors (joventut, preparació, capitalitat...).

Alejandro Fernández ha basat la seva estratègia de màrqueting en el fenomen de la personalització (potenciada a través de l'enganxosa cançoneta de Lady Gaga) i en la definició dels elements diferenciadors del candidat (jove, actual).

Superada la fase llampec del llançament, el candidat continua les accions tàctiques per posicionar-se com l'alternativa al govern actual (PSC) amb l'eslogan Tu nuevo alcalde. Una campanya, orientada a persuadir a nous públics votants d'altres opcions polítiques o fins i tot abstencionistes, que caldrà seguir de prop.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada