
Com comenta la companya, Maria Escoda, la campanya del candidat del PP a Tarragona, Alejandro Fernández, està donant que parlar. Fins al moment, les visites a la versió del vídeo de Lady Gaga al You Tube ja superen les 220.000. Els tarragonins hem quedat sorpresos de la notorietat aconseguida per un partit minoritari a la ciutat i per un lider que, fins fa 4 anys, era gairebé desconegut. Caldria valorar però fins a quin punt aquests impactes mediàtics posen en perill o distorsionen la imatge del candidat.
La repercussió als mitjans de comunicació ha estat d'àmbit nacional (A3, T5, Cuatro, etc.) fet que li ha permès fer extensiu el seu discurs a una part de l'electorat fins ara inaccessible. Amb aquest curiós esdeveniment s'ha colocat a l'agenda dels mitjans (agenda-setting) amb l'objectiu d'aconseguir rellevància i de transmetre uns atributs diferenciadors (joventut, preparació, capitalitat...).
Alejandro Fernández ha basat la seva estratègia de màrqueting en el fenomen de la personalització (potenciada a través de l'enganxosa cançoneta de Lady Gaga) i en la definició dels elements diferenciadors del candidat (jove, actual).
Superada la fase llampec del llançament, el candidat continua les accions tàctiques per posicionar-se com l'alternativa al govern actual (PSC) amb l'eslogan Tu nuevo alcalde. Una campanya, orientada a persuadir a nous públics votants d'altres opcions polítiques o fins i tot abstencionistes, que caldrà seguir de prop.
La repercussió als mitjans de comunicació ha estat d'àmbit nacional (A3, T5, Cuatro, etc.) fet que li ha permès fer extensiu el seu discurs a una part de l'electorat fins ara inaccessible. Amb aquest curiós esdeveniment s'ha colocat a l'agenda dels mitjans (agenda-setting) amb l'objectiu d'aconseguir rellevància i de transmetre uns atributs diferenciadors (joventut, preparació, capitalitat...).
Alejandro Fernández ha basat la seva estratègia de màrqueting en el fenomen de la personalització (potenciada a través de l'enganxosa cançoneta de Lady Gaga) i en la definició dels elements diferenciadors del candidat (jove, actual).
Superada la fase llampec del llançament, el candidat continua les accions tàctiques per posicionar-se com l'alternativa al govern actual (PSC) amb l'eslogan Tu nuevo alcalde. Una campanya, orientada a persuadir a nous públics votants d'altres opcions polítiques o fins i tot abstencionistes, que caldrà seguir de prop.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada