dimecres, 23 de març del 2011

L’evolució de la comunicació política: de la plaça pública a la ciberdemocràcia

Per aquesta segona entrada al blog he intentat fer una selecció de diferents formats relacionats amb temàtica: una web, un blog, un documental, una presentació tipus powerpoint, un vídeo del youtube.

Aquí us ho deixo i espero que ho gaudiu


L’evolució de la comunicació política: de la plaça pública a la ciberdemocràcia.

En els següents enllaços trobem informació relacionada amb aquest nou canal de comunicació i com la comunicació política també ha sabut treure profit d’aquestes eines que ens ofereixen es noves tecnologies.

http://bpas.es/2010/09/25/marketing-politico-2-0-los-nuevos-lideres-de-opinion/

http://blog.marketingpoliticoenlared.com/2011/03/23/lo-que-no-se-dice-de-la-politica-2-0-en-espana/

Un vídeo http://www.youtube.com/watch?v=BLppGWKe94M&feature=related d’unes alumnes que fan un balanç des de l’època de la comunicació política propagandística fins a la comunicació política actual i analitzen algunes de les tècniques que utilitzen els polítics: metàfores, hipèrboles, metonímia, sinècdoque, antonomàsia, ironia...

No parlen de les noves tècniques emprades en comunicació política però és un treball de base on anomenen qui son els emissors, qui els receptors i quins els canals de comunicació utilitzats

Una presentació del blog www.todomarketingpolitico.blogspot.com http://es.scribd.com/doc/46512122/Politica-2-0-Las-campanas-politicas-mas-exitosas-en-las-redes-sociales on ens presenten les campanyes polítiques que han assolit més èxit a través de canals de comunicació 2.0 xarxes socials.

Un documental “Secrets of Body Languagehttp://www.todomarketingpolitico.com/2010/11/documental-los-secretos-del-lenguaje.html

El podeu visionar a través d’aquest link que us deixo o bé des d’aquest altre: http://documentalesatonline.blogspot.com/2009/10/los-secretos-del-lenguaje-corporal-1-y.html

O també descarregar-vos-el en el megaupload.

La fitxa tècnica:

Títol original: Secrets of body language
Nacionalitat: USA. Gènere: Sociedad / Ciencia
Director: Mandy Libman Productora: Granada America
Duració: 1h30m Any: 2008

L’argument del documental tracta la importància de la gesticulació, les cares, el moviment del cos... Els professionals de la comunicació no verbal ens expliquen que la comunicació no verbal representa ni més ni menys que el 93% de la comunicació. Al llarg del documental surten famosos, celebritats, polítics, moments còmics... i com a través d’aquest llenguatge no verbal podem arribar a influir en les masses, a establir poder... fins i tot sense que ningú se n’adoni.

Un enllaç a la pagina web de la AAPC la American Association of Political Consultants que cada any atorguen els considerats “oscars” de la comunicació política. http://www.theaapc.org/default.asp?contentID=677 . Aquest 2011 és la vintena edició.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada