
Com diuen que una imatge val més que mil paraules, he recordat un film que ens van recomanar a principi de la llicenciatura, “Gracias por fumar” on podeu gaudir d’unes frases més que enginyoses, veure la brutal importància que tenen a Estats Units els Lobbies, els think tanks, d’agents socialitzadors, de com crear agenda, de persuadir, de manipular, de com una bona imatge (la del protagonista) fa que el missatge tingui “barra lliure” dins del cervell, doncs l’atractiu físic augmenta la percepció de credibilitat i llavors aquesta depèn més de la comunicació no verbal, que no pas del discurs en sí mateix.
Connectant amb les “imatges mentals” i “estereotips” descrits per Walter Lippmann en el seu estudi sobre l’opinió pública, tenim un clar exemple de com l’home Malboro i fer bandera del feminisme, va crear unes imatges mentals preexistents en l’imaginari col•lectiu, fent fumar a molta gent, per davant del pensament crític de la seva nocivitat per la salut.
Uns deixo un petit avanç on surten els grans Lobbies d’EEUU (alcohol, armes i tabac) i una petita gran lliçó de retòrica...
http://www.youtube.com/watch?v=Kz5uFpYEBzM&feature=related
Pilar Mulero
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada