dimarts, 22 de març del 2011

Píndoles informatives de precampanya a You Tube


Un nou post, i seguim immersos en la precampanya del popular Alejandro Fernández.

Aquest cop, l’objecte de reflexió és un vídeo penjat a You Tube on el candidat analitza i parla d’un tema concret: la immigració. A part d’aquest vídeo, hi ha preparats una sèrie de més vídeos (que encara no han vist la llum) i en la que es parla de temes reflexius com l’avortament o l’atur.

És aquest un exemple clar de com la nova comunicació política s’adapta als canvis tecnològics que viu la societat en general, i com aprofita aquestes eines per arribar a perfils de públic que pot ser no arribaria en un tradicional míting o en un porta a porta.

Es tracta de peces que no arriben a dos minuts (més seria excessiu, cansa a l’espectador i no funcionen, la gent desconnecta) on Fernández parla a càmera explicant la seva opinió sobre aquell tema, i les seves aspiracions al respecte. Aquest tipus de vídeo poden ser oportunitat i alhora un perill perquè el líder polític a de donar molt bé a càmera (importància de la imatge del líder polític) i saber-se explicar, sinó pot ser contraproduent. En el cas d’Alejandro Fernández això no és problema, està molt acostumat a les càmeres i s’explica bé, i això és nota, fent d’aquests vídeos un mitjà efectiu.

A la utilització correcte dels nous mitjans, al lideratge mediàtic del candidat, se li suma aquí un contingut i un saber fer molt necessari per acabar arribant als receptors.

El vídeo de la immigració ha tingut 500 visites en 15 dies. Aquests vídeos són promocionats des de les xarxes socials principalment. A través del facebook i twitter del candidat, així com també a través de xarxes socials d’altres regidors populars o simpatitzants del partit.

Després de la precampanya de coneixement duta a terme per Fernández amb els cartells polèmics, les tanques amb la portada de Times, o el vídeo de Lady Gaga, el popular se centra ara amb accions plenes de contingut per donar sentit a la seva candidatura. El COM (imatge) que va predominar a l’inici de la precampanya està deixant pas a poc a poc al QUÈ (contingut).

S’ha passat d’una fase inicial de precampanya on l’objectiu era incrementar el grau de coneixement del candidat, a una fase d’intensificació de precampanya amb la dotació de contingut als missatges (campanya d’ascens progressiu).

Ens esperen encara més sorpreses de precampanya?

PD-És possible que al clickar al vídeo us surti que és privat. En el transcurs d'escriure el post...he vist com havia canviat l'status del vídeo. M'he informat amb els responsables de campanya i estan treballant per reestablir-ho en breu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada