He escollit aquest article perquè està estretament relacionat amb el que hem estudiat en el mòdul 1 sobre l’estret vincle que hi ha entre els polítics i els mitjans de comunicació i com d’aquest vincle ha sorgit una nova manera de fer política.
Ens demostra que els mitjans condicionen la política i aquesta s’adapta a les seves estratègies i al seu llenguatge.
En aquesta societat del consum en la que vivim també la política i els polítics, s’han convertit en un producte més del mercat. Nosaltres, els consumidors, hem de consumir a un o altre polític. Els publicistes, els periodistes, els relacions públiques, els politòlegs, els sociòlegs i els “spin-doctors” són els encarregats de vendre’ns aquest producte que hem de consumir.
Aquests professionals han integrat a la seva metodologia, tècniques anteriorment usades per a promocionar bens o serveis de consum comercial.
Els consumidors ens formem opinions dels polítics en funció de les percepcions que tenim d’ells. És el que captem a través de mitjans audiovisuals, la imatge, són més importants les percepcions que la pròpia realitat.
Dels professionals que hem esmentat abans, n’hi ha un que és el d’especial confiança del polític en qüestió. És l’spin-doctor. És el que parla i té coneixements sobre el món dels mitjans de comunicació. És el que sap que s’ha de parlar el llenguatge dels mitjans per arribar a l’auditori.
Els spin-doctors actuals a més d’estar en contacte amb periodistes també dominen el món de les noves tecnologies i les usen com a mitjà principal per establir un contacte constant entre mitjans i poder.
http://www.solummedia.es/blog/marketing-politico-2/la-politica-como-producto-de-marketing/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada