
A les eleccions autonòmiques de l'any 2009 a Galicia, el candidat i actual president, Alberto Nuñez Feijoo va haver de superar la barrera del desconeixement i del distanciament envers uns ciutadans que durant molts anys només havíen conegut la figura, gairebé presidencialista, d'en Manuel Fraga.
Com a interessant tàctica dins d'una estratègia global per donar notorietat al nou candidat i fer-ho proper, el PP gallec va produir un vídeo de baix cost però d'alt contingut emocional amb testimonis de familiars i amics del candidat.
Veure:
http://www.youtube.com/watch?v=hXbEMCBWR3M&playnext=1&list=PL54133623C84E132
Amb aquest audiovisual es volia transmetre una imatge més jove i fresca però sense renunciar a uns valors.
Un clar exemple de la personalització de la política (J.L. Dader) com a hipersimbolització (excés de simbolització) o com a mitificació tan per idealitzar (objectiu d'aquest vídeo) com per destruir o estigmatitzar en altres casos. Uns fets que posen de manifest, un cop més, que en la creació de la imatge del candidat el com està per damunt del què.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada