diumenge, 13 de març del 2011

Les eleccions municipals del proper mes de maig ja s'escalfen a les xarxes socials

Bona tarda a tothom,

He escollit la notícia “Les eleccions municipals del proper mes de maig ja s'escalfen a les xarxes socials”, publicat al www.delcamp.cat

http://www.delcamp.cat/index.php?command=show_news&news_id=14841


M’he decidit per aquest article, el qual fa referència al punt 3.8 Les noves tecnologies. En línia inevitable futur de la premsa perquè considero que en l’actual societat hipermediatitzada en la que vivim, els polítics/candidats i assessors han hagut de modificar forçosament la planificació de l’agenda política i les seves estratègies per incloure, en un lloc destacar, les noves tecnologies de la informació i comunicació.

Així, els polítics s’han vist obligats a interactuar -seguint les pautes socials i no polítiques- amb els seus potencials votants d’una manera diferent per cridar la seva l’atenció. Enrere han quedat aquelles estratègies de campanya on la interacció amb els ciudatans es limitava a una comunicació unidireccional on el polític “venia” el seu missatge i només aconseguia el feed-back al final de procés electoral, és a dir, el dia de les votacions. Ara, el perfil del votant ha canviat de manera radical i els nous votants ofereix l'o
portunitat als politics -i sobretot als assessors de comunicació- d'adaptar el missatge de forma immiediata com a resultat de la comunicació bidireccional.

I no és que els hi agradi explorar nous canals de comunicació perquè internet i les xarxes socials suposen una nova via on el polític ja no és el protagonista únic de la comunicació, i no té el control sobre el mitjà que ell voldria. La comunicació és molt més personal i directa. El fet és que és l’única solució si no volen que hi hagi un canal de comunicació on es parla d’ell, on no hi participa, i el pitjor de tot... on el rival polític hi és present. Així, la majoria de polítics/candidats saben que cal apostar per les TIC per marcar l’agenda.

El fet curiós d’aquestes eleccions municipals del mes de maig és que seran les primeres eleccions municipals 2.0 que segueixen el fil de les eleccions autonòmiques 2.0 del mes de novembre. Dic curiós, perquè si hi han unes eleccions que es caracteritzen per la proximitat entre el polític i el ciudatà són precisament les eleccions municipals. La irrupció de les xarxes socials suposa un pas endavant en aquest procés comunicació i en la proximitat de candidat i el votant. Les xarxes socials converteixen el fet comunicatiu en una relació molt més intima on la part privada del polític es barreja amb la de la resta de ciutadans, sense filtres ni terceres persones i amb la llibertat que dóna internet.

Una salutació,

Sònia Esplugas

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada