He triat un article publicat avui a La Vanguardia en què es fa un resum del discurs que Jordi Hereu, alcalde de Barcelona, ha pronunciat a la clausura de la V Convenció Municipal del PSC a L’Hospitalet de Llobregat. Amb el punt de mira fixat a les properes eleccions municipals, i tal i com el redactor de la notícia subratlla, Hereu pretén projectar la imatge d’un polític il•lusionat front al seu màxim rival, Xavier Trias, al qual Hereu defineix com “feble”.
Voldria reflexionar sobre les paraules més repetides en el discurs d’Hereu: "honor", "il•lusió", "responsabilitat", "treball" i "futur". Unes paraules adreçades al públic assistent a la Convenció (i per tant fidels seguidors del partit) però que el polític també adreça a l’univers dels votants, ja que serà una notícia amb transcendència mediàtica en els titulars del dia. La companya Lorena Pérez ha fet una reflexió semblant a aquesta en el seu post, en què també assenyala la importància del com per damunt del què: som espectadors de la simplificació del missatge.
En aquests moments, les enquestes no són gaire favorables al PSC, i tal i com s’explica al mòdul 1 de l’assignatura (punt 2.4.1), els spin doctors són absolutament conscients que les enquestes adquireixen especial interès en temps electorals perquè poden produir modificacions en la intenció de vot dels electors. És clar, els conceptes més repetits per Hereu són, en realitat, conceptes sense càrrega ideològica: les pot compartir qualsevol votant. Per tant, on és el discurs? Aquestes paraules podrien sortir de la boca del líder de qualsevol formació política. I és que és un clar exemple de com estem assistint a una reducció dels temes de debat públic per fer una exaltació dels candidats (hiperlideratge).
Voldria reflexionar sobre les paraules més repetides en el discurs d’Hereu: "honor", "il•lusió", "responsabilitat", "treball" i "futur". Unes paraules adreçades al públic assistent a la Convenció (i per tant fidels seguidors del partit) però que el polític també adreça a l’univers dels votants, ja que serà una notícia amb transcendència mediàtica en els titulars del dia. La companya Lorena Pérez ha fet una reflexió semblant a aquesta en el seu post, en què també assenyala la importància del com per damunt del què: som espectadors de la simplificació del missatge.
En aquests moments, les enquestes no són gaire favorables al PSC, i tal i com s’explica al mòdul 1 de l’assignatura (punt 2.4.1), els spin doctors són absolutament conscients que les enquestes adquireixen especial interès en temps electorals perquè poden produir modificacions en la intenció de vot dels electors. És clar, els conceptes més repetits per Hereu són, en realitat, conceptes sense càrrega ideològica: les pot compartir qualsevol votant. Per tant, on és el discurs? Aquestes paraules podrien sortir de la boca del líder de qualsevol formació política. I és que és un clar exemple de com estem assistint a una reducció dels temes de debat públic per fer una exaltació dels candidats (hiperlideratge).
Hortensia Corella
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada